05 december 2007

Yogafrukost à la Solle

Jag har alltid undrat över vad de gör på sina killträffar, min man och hans bästa kompisar. Visst har jag frågat men svaret har alltid varit lika grumligt. Men nu vet jag; De byter recept. Plötsligt dök den här alldeles förträffligt nyttiga frukosten upp i min mailbox. Bara att läsa ingredienslistan gjorde mig piggare. Så från Solle till er alla här är Veckans frukost.

Tilläggas bör att Solles hår inte alls har någon koppling till receptet.

Yogafrukost

En Apelsin
En Banan

Ett Äpple

Två dl Yoghurt eller Fil (jag har lätt A-fil)

En matsked Pumpafrön

En matsked Solrosfrön

En matsked Sesamfrön (oskalade)

En matsked Krossat linfrö

En tesked Kanel

En tesked Ingefära

En tesked Gurkmeja

Ett kryddmått Bockhornsklöver (mortlas med stort besvär)


Skär upp frukten i små bitar och blanda ihop allt i en stor vacker skål.

Smaklig måltid!

Hälsningar Solle

Bockhornsklöver är inte helt lätt att hitta. Här är Solles tips.

Inga kommentarer: