04 januari 2008

Långsmala riddare


Jag blev så brödinspirerad av att prata med Carina på Bulleboden, att jag ställde till med lyxfrukost för att bli av med mitt gamla bröd. Doppad i ägg, mjölk och kanelblandning blev en osötad limpa från Pågens, med åtminstone vissa tecken på fullkorn. Innehållsförteckningen är granskad och så långt jag kan se fri från diverse konstigheter.

Eftersom jag älskar Fattiga riddare är det inte första gången de dyker upp. Jag vill därför göra er uppmärksamma på att dessa är skurna i långsmala stavar och därmed mycket godare. Lägg till medelhavsyoghurt, björnbär, honung och valnötter. Jag skippar nog lunchen.

Långsmala riddare

bröd skuret i långsmala stavar
3 ägg

2 dl röd eller gammeldags mjölk

1/2 tsk kanel

Vispa ihop och lägg i ditt gamla torra bröd. Stek och servera med valfria lyxiga tillbehör. Honung eller lönnsirap är dock ett måste.

Inga kommentarer: