12 februari 2008

Nytt i hyllan


Äntligen har jag lyckats hitta Moghrabiah eller enklare uttryckt, stor cous cous. De blev en solklar succé hos barnen, förmodligen för att de är härligt stora, tydliga och smakar lite som pasta. Från mig blir det ett lite svalare mottagande, de smakar inte särskilt mycket men ser kul ut på tallriken. 20 minuters koktid står det på paketet, men det tog längre tid än så innan de var färdiga. Än så länge leder matvetet min korn- och grynliga.



Letandet i hyllorna gjorde att jag fick ögonen på en ny serie kryddor från Santa Maria, med vildare blandningar som cacao chili, wasabi sesam, sweet heart BBQ och orange pepper. Jag föll för mango curry, som blev perfekt för att hotta upp lammfärsbullarna. Hemmaprovköket testade också att blanda den till en kall sås, med matlagningsyoghurt och finhackad, fryst mango. Toppen. Rostade nötter är en annan vinnare.
Glutamatfritt och bara ett E-medel som är ett klumpförebyggande, naturligt salt. Toppen igen.
Ibland lönar det sig att hålla koll bland hyllorna.


1 kommentar:

Anonym sa...

Jag såg också de där här om dagen.. Jag ville köpa en av varje sort, men se DET har jag inte råd med ;) Jag får väl göra en nogrann avvägning och köpa en eller två..