03 mars 2008

Vinn vardagslyx

"Att åka på weekendcharter till New York fixar väl vilket pucko som helst, men det är en rejäl utmaning att få en trist tisdag att svänga.” för att citera Täppas Fogelberg.

Jag behöver tips på bra vardagslyx, allt från att pigga upp med ett knallila nagellack, ta en ensamstund i ett gigantiskt skumbad, till att skippa allt vad matlagning heter och fixa hämtmat. Hur gör du för att få det att svänga den där lagomgrå, lagomtrista, lagomlagomtisdagen? Maila ditt tips till ninna.ekbom@telia.com eller skriv in det i kommentarsfältet, innan fredag (7 mars).
Bäst förslag vinner boken Vardagslyx av Karina Ericsson Wärn och Lotta Külhorn.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Idétorka på matfronten, det löser jag vanligtvis på www.tasteline.com och den där rutan långt ned till vänster på sidan där man kan mata in vad man återfinner i kylskåpet.

Det brukar generera variation i mathållningen. Men om det är "vardagslyx", det vete sjutton.

/Stefan

Anonym sa...

När jag behöver vardagslyx så lunchdejtar jag med min man. Vi jobbar nära varandra, så då passar vi på att träffas på lunchen och får tillfälle att i lugn o ro äta tillsammans och prata lite ( till skillnad mot i vanliga fall när våra två småbarn är med och pratar och stökar och vi inte får en syl i vädret ).

Anonym sa...

Vardaxlyx för mig är att ha en riktig myskväll hemma efter en lång dag i skolan. Tända ljus, göra iordning ett kvällsmål med lite extra piff! Kanske en fruktsallad med fint skuren frukt och lite yoghurt eller liknande. Bara det är fint och har det där lilla extra:)
Sedan sätter jag mig med en filt, mat, en kopp te och bara njuter framför tvn!

Ett bra sätt att lyxa till det som inte kräver så mycket arrangemang:)

Anonym sa...

Nu vet jag! Vardagslyx för mig, det är att ta med alla ungarna på en hyfsat bra restaurang och satsa på en hel menu, inte bara pizza eller så. Jag menar, med tre tonåringar så kostar det en hel del så det blir ju inte så ofta. Det är så roligt att få göra det tillsammans med dem. Och det är något jag kan önska relativt frekvent; att jag hade råd med det minst 1-2 gånger i månaden, även om det rinner iväg någon tusenlapp på det.

Senast vi gjorde något sådant så gick vi till en grekisk och åt bara meze, men beställde å andra sidan in typ 15 stycken + en god dessert typ baklava. Förrätter är ju oftast jättegoda så vi satsade på det.

/S