04 mars 2008

Drick en avokado


Jag kan inte riktigt släppa avokadospåret efter chokladmousse exprimentet. Förmodligen beror det på att jag har någon slags känsla för vad som ligger i luften. För enligt Jens Linder på Taffel kommer avokadon att gör storstilad comeback 2008. Så vad mer förutom guacamole, chokladmousse och räkcoktail går att åstadkomma med detta gröna bär? Bär!? Ja, rent botaniskt räknas avokadon till bären, även om jag har lättare att se den som en i bästa fall mjuk grönsak.

Prova att dricka den. Avokado, hallon, tranbärsjuice och stavmixer blir något av en vitaminchock. Och supergott. Blir du inte pigg av det här tillsammans med vårsolen, då är det allvarligt.

Avokadosmoothie 2 glas

1 avokado
2 dl frysta hallon
3-4 dl tranbärsjuice


Mixa och gå ut i solen och drick.

4 kommentarer:

lina sa...

Dessa ingredienser är en superkombination & brukar uppskattas av barnen också!!!

Ninna sa...

Jag testade inte på dem, men det borde nog funka faktiskt.

Anonym sa...

Den smoothien brukar jag också göra:) Den är verkligen jättegod!

Anonym sa...

If you don't have anything against sugar, sour cream and crushed ice, you can easily make a dessert made of ripe avocado...

Using a teaspoon, scoop up the flesh of the ripe avocado, put in a bowl, mix with crushed ice, sour cream and white sugar according to your liking and taste...and you have a quick avocado dessert...and if you want a fruit sallad, just add the fruits you like with more sour cream and sugar...