02 oktober 2007

Hon vet vad du äter till middag


För ett tag sedan tipsade jag om Middagsfrid som levererar matkassar för en hel vecka direkt hem. Jag blev så nyfiken att jag ringde Kicki Theander för att hör mer om hennes smarta idé.

Hallå Kicki, varför har du startat Middagsfrid?

Jag brinner för mat och matlagning och så vill jag hjälpa till att ge svar på den ständiga frågan "Vad ska vi äta middag". Middagsfrid levererar färdiga matkassar hem till dig, smart planerade och med recept. Innehållet räcker till fem middagar för fyra personer.
Vad kommer jag att hitta i matkassen?
Först och främst är det mat vald med omsorg och med hög kvalitet. Det mesta är färskvaror och i möjligaste mån närproducerat. Fisk , kött och fågel kommer alltid att finnas med. Plus pasta, ris och gryner och självklart mycket grönsaker. Jag tänker också lägga med lite nya spännande saker att pröva på. Utbudet kommer att variera från vecka till vecka.
Några pilotfamiljerna har fått testa. Vad säger de?
De upplever en enorm avlastning. Att det spar så mycket tid. Vissa säger att det handlar om 4-5 timmar i veckan som de kan använda till bra mycket roligare saker än att rusa runt i mataffären. Och så tycker man att middagen blir nyttigare och godare.
Hur mycket kostar kalaset?
725 kronor i veckan. Det inkluderar allt, mat, packning och leverans.
Slutligen, vad blir det till middag i kväll?
Den håller jag precis på att laga och det ser ut att bli lammfärsbullar med en lätt indisk kryddning, en kall curryyoghurtsås tillsammans med en mangoldsallad.
Låter supergott, kan jag få receptet?
Självklart. Jag har en hel del annat smarrigt på gång också, det kanske är dags för en matkasse?

Inga kommentarer: