08 september 2007

I hetluften

I går hade vi födelsedagskalas med 21 barn (hjälp, jag har fått tinnitus). I kväll är det kräftskiva (hjälp, vad ska jag ha på mig). En topplista ska skrivas (hjälp, vart tog augusti vägen)? Lite kortare än vanligt, här är det som var hett i augusti.


KANTARELLER
Det var tur att de fanns på torget för i skogen hittade jag inga. För torrt. Men vi frossade i allafall och upptäckte hur oväntat bra kantareller och linser trivdes tillsammans. Svampplockning är familjens specialitet och brorsan ringde och berättade att gårdagens småländska skogstur bjöd på 11 kilo. Visst finns det människor med extra utvecklade kantarellspåraregenskaper? Ungefär som tryffelhundar.

FACEBOOK
Facebook is the new cookbook. Maken är där, SAS personalen var där, alla ska vara där, jag är inte där, ännu.

FÄNKÅLSPIZZA
Det var maken som startade trenden och bjöd på fänkålspizza. Det låter ju inte klockrent men nu är jag beroende. Alla som får smaka säger samma sak: Finns det en bit till?

SVENSKA ÄPPLEN

De första sorterna kom i augusti, Discovery, Alice och Katja. Vill man vara det minsta klimatsmart så köp svenska äpplen. De smakar gott och doftar fantastiskt.
Kanelstekta äpplen är höstens snabbaste gott efter maten.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Gå in och kolla på KlimatSmart.se - Sveriges första sajt med endast klimatvänliga produkter!

Här hittar du Sveriges mest KLIMATSMARTA varor, tjänster och företag.

Du kan också lägga in dina egna tips på klimatvänliga produkter och därmed hjälpa alla andra att handla mer klimatvänligt.

Ett kul och enkelt sätt att påminna dina vänner att tänka klimatvänligt är att skaffa en egen @KlimatSmart.se e-post adress. Det är helt gratis.

Ninna sa...

Superbra. Jag har bara hunnit titta snabbt på sajten, ska ägna den mer tid i morgon. Temat klimatsmart återkommer på bloggen så jag lägger nog dit en länk till er.