19 juli 2007

Catts supergoda middag

Vissa kommentarer är extraextratrevliga. Som den här. Vi är på väg till västkusten och kan inte komma och njuta av Catts goda middag. Det svider, kvällssol, vin och supergod mat. Testa lammspetten, ingen kommer att bli besviken. Och Catt, skicka en bild på mat och sol.

Catt sa...

Tänkte bjuda mina goda grannar Ninna med familj på goda lammfärsspett på den nya stoora grillen ikväll. Så här gör jag färsen till spetten:

c:a 700g lammfärs
2 finhackade vitlöksklyftor
1 1/2 tsk salt
1 tsk sambal oelek
2 tsk rosmarin
1 1/2 dl matyoghurt


Eftersom mina grillspett av trä alltid blir brända, hur länge de än har legat i vatten innan, så stoppar jag i dom efteråt.

Jag serverar nog mixad grönsallad, grillade färskpotatisar, grillad haloumi, min egen rabarberchutney och kanske en myntayoghurt till.

Åsså en god Bourgogne!
Vi satsar på kvällssol vid bryggan kl 18.
Välkomna!

2 kommentarer:

Catt sa...

Jorå. Solen sken! Och jag gjorde en Tabboleh, (och några grillade färskpotatisar på dubbelspett) och din goda mynta-yoghurt till lammfärsspetten. Tyvärr blev det inget kort! Glömde...!

Ninna sa...

Synd på kortet, men det kommer förhoppningsvis fler tillfällen.
Har anlänt Brännö, tack och lov skiner solen även här.