10 april 2008

Jag modebloggar och lagar mat

Min glambrist är över. Jag har blivit en mogen modebloggare. Och som om inte det räckte så finns jag med på Allt om Mats nya sida. Hjälp, här kommer det att bli ont om tid. Dröjer det mellan inläggen så håller jag förmodligen på att krångla mig i eller ur en klänning. Men jag försvinner inte, mat hör till livets måsten.

För att fira blir det en Jamie-snabbis: Kanel- och florsockerstekta smördegsflan. Supergott till vaniljglass med rårörda hallon eller stekta rabarber. Nej, jag ångrar mig, de här flanen passar till allt gott efter maten. Eller som sonen sa: Mamma de här ger fem stjärnor.

Smördegsflan

frysta smördegsplattor
kanel
florsocker

Tina smördegsplattorna och skär dem i strimlor. Kavla lätt på bägge sidor, i en blandning av florsocker och kanel. Stek i panna tills de blir gyllenbruna. Mmmmmmmums.

Inga kommentarer: