03 maj 2008

Grannens pasta


Grannen har börjat matblogga och jag blir omedelbart sugen på bläckfiskpasta med löjrom. Här ges inga utförliga recept, vilket passar mig perfekt. Resultatet blir topp. Kan till och med tänka mig att ta vanlig pasta nästa gång. Grönt med avocado och salladsärter fixade färgen.

Bläckfiskpasta med löjrom
bläckfiskpasta
grädde
vitt vin
lite lantbuljong
dill
löjrom eller stenbitsrom
riven parmesan

Koka samman en skvätt vin och en skvätt grädde med lite buljong. Jag rörde ner lite matlagningsyoghurt när det reducerat klart för att få en syrligare smak. Smaka av med salt och peppar. I het pasta rörde jag ner såsen, massor av dill och riven parmesan. Direkt på tallrik med en ordentlig klick rom. Snabbt och supergott.

1 kommentar:

Anonym sa...

Det där ser fint och gott ut och dessutom enkelt. Det gillar jag!