21 november 2008

Firre i nya kläder


Visst är det fantastiskt att själva paketeringen på en maträtt gör så stor skillnad. I går serverades fiskburgare och barnen åt i mängder. Men vem vill göra egna fiskburgare en torsdagskväll? 

Alla är mitt svar.  det här är snabbmat när den är som bäst. På  under 10 minuter har du mixat alla ingredienserna och smeten är klar. Stekning går rekordsnabbt inte mer än 3 minuter på var sida.  Tillbehör: Findus frysta Gröna Deli, en topprodukt som jag varmt rekommenderar. Finns i olika blandningar, jag valde kikärter, linser och paprika. Plus hemkokt broccoli.  That's all, så  vad väntar du på?

Fiskburgare på minuten

400-600 g fryst vit fiskfilé, i mitt fall blev det ekotorsk
1/2 dl matlagningsgrädde
1/2 dl frysta provencalska kryddor eller valfri blandning färska
en knivsudd harissa eller sambal oelek
1/2 msk potatismjöl, kan nog uteslutas

Lägg alla ingredienser i matberedaren tryck på knappen och mixa till en lagom jämn smet. Smaka av med salt och peppar. Forma till biffar och stek dem gyllenbruna. Visst, nappar det?

2 kommentarer:

Pytte/Eleonora sa...

Det ser fantastiskt gott ut. Använde du färsk eller fryst och tinad fisk? Det här vore ju ett bra sätt att använda de frysta fiskfiléerna som ofta har ett bra pris men kanske en lite tråkigare smak?
Gillar också Findus Deli; framförallt den med paprika och spenat. En höjdare!

Ninna sa...

Jag använde fryst och det blir superbra.