05 oktober 2008

Rosta ett frö


Har ni testat att rosta pumpafrön? De ändrar helst skepnad och konkurrerar nästan ut pinjenötterna.  Jag är helt förlorad i rostade gröna frön och nu återfinns de lite överallt.  I sallader, på ugnsrostade rotfrukter och inte minst i pastan.

Rosta frön tillsammans med finhackad vitlök. Grovhacka basilika, ungefär en kruka, och riv 2-3 dl parmesan. Blanda ner allt i skållande het pasta och det är klart att servera. Tillagningstid; Max 15 minuter och en utomordentligt smarrig måndagsmiddag.

3 kommentarer:

Rebecca sa...

Jag är också såld! Man kan helt enkelt inte få för mkt av frön och nötter. En annan drog är rostade kikärter, om man lyckas få dem perfekta dvs (vilket inte är det lättaste).

Trevlig söndag!

Anonym sa...

Ja, jag har provat. Och jag älskar dem också! :D

Hilli sa...

åå gud,jag håller med!jag är också helt förälskad i pumpafröna för tillfället,mumma!